woensdag 24 juni 2009

Dag lieve opa

Opa was mijn beste vriend.
Opa was de beste vriend van alle kleinkinderen.
Met Opa maakte ik, samen met Nikki, veel plezier. Bijna ieder weekend keken wij samen naar 'Geef Nooit Op' en 'De Miniplayback Show'. Als het slotlied begon liep Opa in de polonaise voorop, hardop zingend: 'Met Zijn Allen!'
Later, toen ik wat groter werd, bakte Oma op zaterdagavond biefstuk met champignons voor mij. Zondagochtend maakte Opa voor ons tweeën een beschuitje met aardbeien en héél, véél suiker.
Opa’s hobby was om de tuin mooi te maken en zijn beesten te verzorgen. Als ik bij Opa was, ging ik altijd met mee in de kippenkooi. De kippen vlogen om onze oren maar ik vond geweldig om met Opa bezig te zijn.
Opa had in de tuin grote en kleine tuinkabouters staan en hij altijd zei altijd tegen mij: 'Als ik dood ga, dan is de grootste tuinkabouter voor jou'. Opa verhuisde eerder naar een plek zonder tuin dan dat hij dood ging en die enorme tuinkabouter staat al die jaren in het zicht van mijn slaapkamer.
Door mijn ziekte heeft Opa zich zorgen om mij gemaakt. In het ziekenhuis kwam hij altijd langs met cherrytomaatjes en snoepjes van Oma.
Ik weet zeker dat hij altijd op mij zal blijven letten en in mijn gedachten blijft ik het horen; het gedichtje wat hij heel vaak tegen mij zei:

Lisanne Pirewanne,
Pirewasse Kadanne,
Pirewasse Kadasse,
Verdommesse Lisanne.

Dag lieve opa... ik zal je missen.

4 reacties:

Cash en Els zei

Dat heb je mooi geschreven Lisanne!!

Groetjes, Els

Veronica zei

Prachtig..................mooie woorden voor een bijzonder mens van een speciale kleindochter.
XXX Veronica

Anoniem zei

Gistermiddag heb je het prima verwoord in het crematorium.Opa is en blijft trots op je,hij kreeg het afscheid dat hij verdiende en man o man,wat was het druk.

Ik heb je lief van Paul de Leeuw zal nooit meer hetzelfde klinken.

xxxMoederrrr

lielie zei

Mooi...

Heel veel sterkte!

liefs Annelie