dinsdag 27 maart 2012

Dag 1

Mijn wekker - op mijn telefoon - gaat. Ik druk drie keer op snooze en tussendoor bekijk ik een aantal Whatsapp berichtjes die ik die ochtend binnengekregen heb en reageer op deze. Zodra ik uit bed ga zet ik mijn radio aan op 3FM. Deze blijft aan staan tot ik de deur uit moet, ongeveer 1,5 uur.

Nadat ik gedoucht heb en aangekleed ben maak ik een ontbijtje en zet mijn laptop aan. Ondertussen ontvang en verstuur ik een aantal Whatsapp berichtjes. Het komende half uur ben ik bezig met ontbijten, mail checken, Facebook & Twitter bijlezen en als ik nog tijd over heb neem ik een kijkje in de online versie van het Brabants DagbladIk luister het nieuws op de radio en dan is het tijd om op mijn fiets te stappen.

Wanneer ik ongeveer 1,5 uur later op de fiets terug naar huis stap heb ik een aantal keer op mijn telefoon gekeken hoe laat het is. Horloges zijn niet aan mij besteed, daar heb ik mijn telefoon voor. Thuis aangekomen bedenk ik een plan met mijn broertje. Hij komt gezellig bij mij thuis leren en ook ik moet genoeg doen aan school, MAAR het is lekker weer! Dus we zetten mijn raam open, verlengsnoer uit het raam en ja hoor; allebei achter ons eigen laptop zitten we heerlijk in het zonnetje. Ook de radio staat ondertussen trouwens alweer aan. Ongeveer twee uur lang zijn we allebei bezig op onze laptop en luisteren we naar de radio. Af en toe ontvang en verzend ik wat Whatsapp berichtjes


's Avonds staat een teamvergadering en wat eten met collega's op de planning. Logisch dat hier minder media gebruikt wordt. Alhoewel, tijdens het eten bekijken we op de Ipad van één collega foto's die ze graag met ons wil delen, daarnaast liggen de mobieltjes van ons allemaal op tafel en ontvangen en versturen we regelmatig wat berichtjes. Tijdens de vergadering zijn de mobieltjes afwezig.

Wanneer ik thuis ben gaan zowel televisie als laptop aan. Een klein uurtje kijk ik wat televisie terwijl ik FacebookTwitter, e-mail en andere websites check. Daarna duik ik heerlijk met een 'ouderwets' boek mijn bed in. Mijn mobiel achtervolgt me overal; tijdens het internetten, televisie kijken én lezen verzend en ontvang ik meerdere Whatsapp berichtjes.

0 reacties: