woensdag 28 maart 2012

Dag 2


Mijn wekker - op mijn telefoon - gaat. Ik druk drie keer op snooze en tussendoor bekijk ik een aantal Whatsapp berichtjes die ik die ochtend binnengekregen heb en reageer op deze. Zodra ik uit bed ga zet ik mijn radio aan op 3FM. Deze blijft aan staan tot ik de deur uit moet, ongeveer 1,5 uur.

Nadat ik gedoucht heb en aangekleed ben maak ik een ontbijtje en zet mijn laptop aan. Ondertussen ontvang en verstuur ik een aantal Whatsapp berichtjes. Het komende half uur ben ik bezig met ontbijten, mail checken, Facebook & Twitter bijlezen en als ik nog tijd over heb neem ik een kijkje in de online versie van het Brabants DagbladIk luister het nieuws op de radio en dan is het tijd om op mijn fiets te stappen.

In de trein verstuur en verzend ik wat Whatsapp berichtjes. Op de universiteit aangekomen gaat de telefoon even de tas in. Toch kan ik het niet laten om af en toe even te kijken of ik een berichtje heb, en hierop te reageren. Martina had het geniale idee om vandaag met de auto naar school te gaan, en samen rijden we weer terug naar Den Bosch onder het genot van radio 3FM. Onderweg ontvang ik een berichtje van mijn broertje; of ik een broodje wil van Bakker Bart. Lekker! We spreken daar af en eten wat. Samen gaan we naar mijn huis waar we hetzelfde doen als op dinsdag, heerlijk in het zonnetje, alleen dit keer is hij met mijn laptop bezig en pak ik een boek om wat te lezen voor school. Ongeveer anderhalf uur zit ik lekker in het zonnetje, radio aan, telefoon bij de hand en lezen lezen lezen....

's Avonds kook ik bij mijn ouders thuis voor mijn vader en broertje. En ja, ik moet vermelden dat ik ondertussen via Whatsapp een gesprek voer met een vriendin. Na het eten vertrek ik samen met mijn vader naar een tante; de laptop gaat mee want de belastingaangifte moet ingevuld worden!

Wanneer ik weer in mijn eigen huisje aangekomen ben gaat de DVD speler aan. Ik ga Briefgeheim kijken voor de cursus Beeldcultuur. Ondertussen heb ik wel mijn laptop aanstaan, zodat ik aantekeningen kan maken en natuurlijk af en toe Facebook en Twitter even kan checken. Ook de mobiel blijft regelmatig trillen. Na de film eindigt de dag weer hetzelfde; in bed met mijn mobiel - wekker! - en een boek.

Weltrusten.

0 reacties: